Końcowe efekty waszej pracy zostaną ocenione według poniższej tabeli. Ocena będzie ustalona w oparciu o sumę zdobytych punktów:
16 punktów ~ celujący
13 - 15 punktów ~ bardzo dobry
10 - 12 punktów ~ dobry
7 - 9 punktów ~ dostateczny
poniżej 6 punktów ~ dopuszczający
16 punktów ~ celujący
13 - 15 punktów ~ bardzo dobry
10 - 12 punktów ~ dobry
7 - 9 punktów ~ dostateczny
poniżej 6 punktów ~ dopuszczający
TABELA EWALUACYJNA
Wymagania | Poziom podstawowy 1 punkt | Poziom rozszerzający 2 punkty | Poziom dopełniający 3 punkty | Poziom wykraczający 4 punkty |
Wyniki wyszukiwania informacji (ilość i jakość wyszukanych informacji oraz zgromadzonych materiałów) | Zgromadzono niektóre wymagane materiały i informacje, jednak ich ilość nie wystarczający do realizacji zadania. | Zgromadzono większość wymaganych informacji i materiałów. | Zgromadzono wszystkie wymagane informacje i materiały konieczne do zrealizowania zadania w pełni. | Zgromadzono wszystkie informacje i materiały korzystając również ze źródeł trudno dostępnych i nie prezentowanych przez autorów WebQuestu. |
Zawartość merytoryczna zadania (dobór informacji i materiałów, poprawność merytoryczna sposób opracowania) | Zadany temat opracowany powierzchownie, nieumiejętnie dobrane informacje, liczne błędy merytoryczne, brak własnych opracowań. | Temat opracowany poprawnie, lecz bez szczegółowych informacji, nie wykorzystano wszystkich zebranych danych, nieliczne opracowania własne. | Dobrze opracowane zagadnienie, zawiera szczegółowe informacje, wykorzystujące większość zebranych informacji oraz własne opracowania. | Wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji, spójne opracowanie własne podsumowujące pracę. |
Umiejętność współpracy w zespole i współdziałanie podczas pracy nad zadaniem | Zauważalny brak współpracy w obrębie grupy lub współpracy pomiędzy grupami. Nie wszyscy uczniowie uczestniczą w pracy grupy. Zadania nie są wykonywane terminowo. Występują konflikty w grupie lub brak komunikacji. | Uczniowie starają się współpracować ze sobą, ale nie wszyscy uczestniczą w realizacji ważnych aspektów zadania. Kolejne etapy są wykonywane częściowo, nie zawsze terminowo. Zaburzona komunikacja. | Uczniowie dobrze współpracują ze sobą, większość uczniów uczestniczy w realizacji wszystkich aspektów zadania. Kolejne etapy są wykonywane dokładnie, ale nie zawsze terminowo. Komunikacja prawidłowa – nieliczne niedomówienia | Bardzo dobra współpraca całej grupy, wszyscy uczestniczą w realizacji każdego aspektu zadania. Kolejne kroki wykonywane są dokładnie terminowo. Pełna, prawidłowa komunikacja |
Poprawność i atrakcyjność treści przygotowanych do zaprezentowania | Materiał przygotowany do zaprezentowania zawiera błędy stylistyczne, ortograficzne i merytoryczne, w treści brak ciągłości i logiki , mało estetyczny układ graficzny, niska atrakcyjność, niewykorzystanie proponowanych środków multimedialnych, widoczny brak zaangażowania. | Materiał prezentowany przygotowany poprawnie, ale dość stereotypowo, nie wzbudzający zainteresowania, estetyczny aspekt graficzny, pojedyncze błędy w spójności i rzeczowości przedstawionych treści, widoczna próba korzystania z proponowanych programów i multimediów. | Materiał przygotowany do zaprezentowania dobrze, spójny i logiczny, forma atrakcyjna, estetyczna, wzbudzająca zainteresowanie, wykorzystanie proponowanych programów i multimediów prawidłowe, ale typowe, brak istotnych błędów, widoczne zaangażowanie i staranność . | Materiał przygotowany do zaprezentowania dobrze, oryginalny i ciekawy, spójny, rzeczowy i logiczny, forma atrakcyjna, nowatorska, widoczne pełne zaangażowanie i staranność, ciekawe i zaskakujące efekty pracy na programach i multimediach również innych niż proponowane, brak błędów. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz